piątek, 23 października 2015

"OBSYDIAN" JENNIFER L. ARMENTROUT

TYTUŁ: OBSYDIAN 
SERIA: LUX
AUTOR: JENNIFER L. ARMENTROUT 
WYDAWNICTWO: FILIA
TŁUMACZENIE: SYLWIA CHOJNACKA 
MOJA OCENA: 10/10


Długo zastanawiałam się nad sięgnięciem po pierwszy tom serii "Lux". Jednak kiedy już to zrobiłam, książka momentalnie wciągnęła mnie w swój świat. 

Katy wprowadza się wraz z mamą do domu w osadzie w Wirginii Zachodniej. Już pierwszego dnia poznaje zabójczo przystojnego Deamona Blacka. Jednak chłopak wydaje się mieć najgorszy charakter, jaki tylko można spotkać. Jeżeli Katy chce przyjaźnić się z jego siostrą, jest na niego skazana. Już od pierwszych chwil ich znajomości Deamon doprowadza dziewczynę do szału. Katy nie wie, że rodzeństwo ma przed nią wiele tajemnic.

Katy jest bohaterką, która przypadła mi do gustu już od pierwszych stron powieści. Dziewczyna jest książkową blogerką, co sprawia, że niezwykle szybko zdobywa sympatię czytelnika. Jej odwaga i odpowiedzialność za tych, na których jej zależy nie raz pokaże się na kartach powieści. 

Chciałabym się skupić na wątku miłosnym, ale nie wiem czy relację między Katy a Deamonem można do niego zaliczyć. Chłopak, jak tylko może, stara się zdenerwować główną bohaterkę, która nie pozostaje mu dłużna. To właśnie nadaje książce ponadprzeciętny smak.

Autorka niezwykle dokładnie opisała wygląd zewnętrzny, jak i charakter bohaterów. Jennifer L. Armentrout miała oryginalny pomysł i w genialny sposób wcieliła go w życie. Ogromną zaletą powieści są nieprzewidywalne zachowania bohaterów, które napędzają i tak już szybką akcję. Wielkim plusem są niektóre zdarzenia opisane z punktu widzenia Deamona, który jest niezwykle zagadkową postacią.

Obsydian polecam każdemu miłośnikowi literatury młodzieżowej, jak i osobom szukającym książki, którą zapamiętają na długo. Nie zawiedziecie się!

***
Mam do Was ogromną prośbę. Jeżeli znacie książki o podobnej treści (chodzi mi przede wszystkim o relacje między bohaterami), proszę napiszcie w komentarzach ich tytuły. Życzę miłego weekendu <3 

1 komentarz:

  1. Super blog ! *.* zapraszam do siebie : otherbae.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń