sobota, 7 maja 2016

AFTER. "OCAL MNIE" ANNA TODD




TYTUŁ: AFTER. OCAL MNIE
SERIA: AFTER
AUTOR: ANNA TODD
WYDAWNICTWO: MIĘDZY SŁOWAMI
TŁUMACZENIE: AGNIESZKA MYŚLIWY
MOJA OCENA: 7/10



Pożyczając trzecią część serii After od przyjaciółki usłyszałam: ,,Ta książka będzie ci się dłużyła". Tak właśnie było. Fakt, ta książka ma ponad osiemset stron, jednak nie potrafiłam wciągnąć się w fabułę, przez co w tak zwanym "międzyczasie" przeczytała dwie inne pozycje. Mam wrażenie, że After. Ocal mnie było w wielu miejscach pisane na siłę, ale nie siedzę w głowie autorki i nie wiem czy moje przypuszczenia są prawdziwe. Pojawiało się wiele dialogów i długich przemyśleń, których tematy często się powtarzały, a słowa oraz myśli bohaterów nie wnosiły nic do ich życia. Nie sięgnęłam jeszcze po czwarty tom autorstwa Anny Todd, ale jestem pewna, że okaże się on lepszy. 




Jako fanka serii After, być może dopuszczę się zbrodni, jednak uważam, że pisanie tej części nie było potrzebne. Autorka mogła domknąć raptem kilka głównych problemów występujących na stronach powieści w poprzedniej lub następnej książce. Pozwólcie, że podsumuję moje odczucia do całej serii. Pierwsza część była pełna wydarzeń i miała w sobie dużą dawkę świeżości. Już nie wiem kim bez ciebie jestem pomogła nam zrozumieć to, co stało się w poprzednim tomie oraz leczyła szok powstały po poznaniu szokującej prawdy. Dodatkowo została wprowadzona narracja z perspektywy Hardina, za co jestem wdzięczna autorce. A co wniosła trzecia część? No właśnie... Nie licząc szokującego zakończenia, na kartach książki nie pojawiło się nic, co trzymałoby mnie w napięciu i potrzebie dalszego czytania.

To, że trzecia część serii After nie do końca przypadła mi do gusty, nie znaczy, że okazała się beznadziejna. Akcja, choć bardzo wolna, toczy się do przodu pozwalając zagłębić się w burzliwy związek Tessy i Hardina. Nie mogę również powiedzieć, że w książce nie działo się zupełnie nic. Wręcz przeciwnie. Działo się, ale stanowczo za mało. Nie umknęła mi stopniowa zmiana charakteru Tessy, która z perspektywy czasu przeradza się w inną osobę. Nie jestem pewna, która jej wersja bardziej mi się podoba, ponieważ do obu mam mieszane odczucia.

W tej części poznajemy odpowiedź na pytanie jaka tak na prawdę jest osoba, która postawiła dzieciństwo Tessy do góry nogami oraz przekonamy się, że Hardin nie cofnie się przed niczym, aby zatrzymać przy sobie Tessę. Mimo, iż książka nie okazała się fenomenalna polecam ją wszystkim miłośnikom serii After.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz