poniedziałek, 20 lutego 2017

Cele czytelnicze na 2017 rok

Cześć! 
Dawno mnie nie było zarówno na blogu, jak i na kanale oraz Instagramie. Zakładałam te konta z myślą, iż będzie to mój sposób na spędzenie czasu wolnego, którego w ostatnim czasie nie miałam zbyt dużo. Zawsze chciałam, żeby pisanie i nagrywanie było dla mnie przyjemnością, a nie przymusem. Być może powstanie o tym osobny post, jednak teraz czas poświęcić uwagę kwestiom, dla których tu jesteśmy. 


Nie jestem zwolenniczką postanowień noworocznych, których i tak nigdy nie udaje mi się spełnić. Dlaczego? Bo skupiam się na szczegółach, nie uogólniam ich. Chcę zbyt dużo, nie uwzględniając ewentualnych zmian jakie mogą we mnie nastąpić. W tym roku postanowiłam stworzyć listę zaledwie trzech celów, które zawierają w sobie wszystko, co chcę osiągnąć w 2017 roku. 



1. Sięgać po książki, które faktycznie chcę przeczytać.

                  Wydaje się to logiczne i proste. Po co czytać powieści, na które nie mamy ochoty?                                   Tutaj jednak pojawiają się problemy. Niejednokrotnie czujemy presję, by                                                 przeczytać coś, o czym wszyscy mówią. Zazwyczaj po wymuszonych lekturach, 
                  i nie chodzi mi tutaj o lektury szkolne, tempo mojego czytania spada, czego częstym                               następstwem jest "kac książkowy". 
2. Czytać więcej literatury klasycznej. 
                  Zerkając na spis przeczytanych przeze mnie książek z przerażeniem odkryłam, że                                   ilość przeczytanej przeze mnie literatury pięknej w minionym roku jest niemal                                         równa zero.  Jane Austen, Vladimir Nabokov, Margaret Mitchell... dlaczego                                               jeszcze nie sięgnęłam po ich twórczość? 
3. Czytać więcej książek w języku angielskim. 

                  Muszę przyznać, że to postanowienie będzie dla mnie nie lada wyzwaniem. Książki                               po angielsku są trudniej dostępne, droższe i przeczytanie ich zajmuje znacznie                                         więcej czasu. Chcę spróbować, bo wierzę, że czytanie po angielsku                                                             pomoże mi w nauce tego języka. 


——————————————————————————————————————————————————————


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz