wtorek, 25 sierpnia 2015

"ALICJA W KRAINIE ZOMBI" GENA SHOWALTER *RECENZJA*

TYTUŁ: Alicja w Krainie Zombi
AUTOR: Gena Showalter
TŁUMACZENIE: Jan Kabat
TYTUŁ ORYGINAŁU: Alice in Zombieland
MOJA OCENA: 8/10



Sięgnęłam po "Alicję w Krainie Zombi" z polecenia zafascynowanej tą książką przyjaciółki. Patrząc na tytuł nie spodziewałam się niczego nadzwyczajnego, ponieważ tematyka zombi niespecjalnie mnie pociąga.
Nie zdajecie sobie sprawy jak wielkie przeżyłam zaskoczenie.

ZARYS FABUŁY 

Alicja Bell od dziecka znosiła zakazy przebywania poza domem po zmierzchu, lekcje samoobrony i dziwne zachowania taty. Nie wierzyła, kiedy mówił, że potwory istnieją.  Aż do dnia, w którym straciła rodzinę i zaczęła dostrzegać to, co widział jej ojciec.





BOHATEROWIE 

Alicję Bell polubiłam od razu. Może jest to przejaw tego, iż mamy bardzo podobne charaktery. Ali jest silną, młodą dziewczyną gotową chronić tych, na których jej zależy. Delikatne, dziecięce zachowanie Alicji na początku mnie irytowało, jednak już po kilku rozdziałach do niego przywykłam i w pełni zaakceptowałam.
Podobało mi się jej zachowanie podczas pierwszych walk z zombi. Spodziewałam się, że będzie stała bezczynnie i patrzyła na całą scenę z szeroko otwartymi oczami. Ona jednak zdecydowała się walczyć.
Alicja jest postacią bardzo pozytywną i szybko zyskującą sympatię czytelników.

Cole Holland. Cóż mogę o nim powiedzieć, poza tym, że jest moim ideałem mężczyzny? Silny, opiekuńczy i gotowy zabić za swoich bliskich. Jest twardy, nieustępliwy i dominujący. Jeżeli na czymś mu zależy, prędzej czy później to zdobędzie.

WĄTEK MIŁOSNY

Nie interesują mnie zawiłe i mdłe historie miłosne, a na takie niestety często trafiam. "Alicja w Krainie Zombi" zaskoczyła mnie po raz kolejny. Długa i kręta droga do miłości Alicji i Cole'a to coś, co uwielbia i czego szuka każda fanka nieszablonowych związków.

WYGLĄD KSIĄŻKI 

Przepiękna, schludna okładka przyciąga do książki jak magnes. Połączenie delikatności z mrokiem jest absolutną rewelacją!
Przejrzysta czcionka sprawia, że książkę pochłania się bardzo łatwo i bez irytującego męczenia oczu.

UWAGI

Patrzą na tytuł spodziewałam się nawiązania do znanego dzieła pod tytułem "Alicja w Krainie Czarów" Charlesa Lutwidge' Dodgsona (pseudonim Lewis Carroll). Nic bardziej mylnego. Nie wiem skąd pojawił się u Geny Showalter pomysł na tytuł książki, jednak rozczarował on osoby pragnące dostrzec w książce podobieństwo do powieści Lewisa Carrolla. Jedynym zapożyczonym elementem z "Alicji w Krainie Czarów" jest występujący motyw białego królika.

Kiedy patrzę na tytuły rozdziałów bolą  mnie oczy. Są one banalne i w najmniejszym stopniu nie nawiązują do treści.

DLA KOGO PRZEZNACZONA JEST KSIĄŻKA?

"Alicję w Krainie Zombi" polecam wielbicielkom lekkich książek napisanych z humorem jak i fankom romansów paranormalnych.

OCENA

Książka jak najbardziej zasługuje na 8 gwiazdek chociażby przez niezwykle wciągającą fabułę. "Alicja w Krainie Zombi" jest idealną lekturą dla miłośników lekkich odprężających książek.





KONIECZNIE PODZIEL SIĘ SWOJĄ OPINIĄ NA TEMAT KSIĄŻKI W KOMENTARZU



Źródło zdjęcia: Google Grafika


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz